VSR Kennisdag & Zomerborrel 2017

6 september 2017

10:00u

18:30u

Programma

KENNISDAG

10.00-10.30 uur Ontvangst

10.30-10.45 uur Introductie & welkom  Paul Harleman (dagvoorzitter)

10.45-11.15 uur Gaat de professionele schoonmaak massaal online? 
                           De omzet via consumenten webshops groeit elk jaar fors, fysieke
                           winkels hebben het moeilijk. Hoe zit dat in de B2B markt en in
                           het bijzonder de professionele schoonmaakmarkt. Is daar ook
                           een (stille) revolutie gaande. Groeit de online omzet in
                           professionele schoonmaak producten harder dan de omzet
                           via de traditionele weg. Hoeveel online webshops voor 
                           professionele schoonmaakartikelen zijn er inmiddels en
                           welke daarvan verkopen alléén maar online. Bestaan
                           de traditionele distributeurs straks nog? Wat zijn de
                           gevolgen van de toenemende e-commerce
                            voor de professionele schoonmaak?
                            Spreker: N.T.B.


11.15-13.00 uur Digitale verleiding in de professionele schoonmaak  
                           Waarom is een webshop blij als 5 procent van de bezoekers
                           daadwerkelijk een aankoop doet? Een normale winkel haalt
                           gemakkelijk zo’n 25 procent. Wat mist een winkel op internet
                           dat een traditionele winkel wel heeft? Het antwoord is vrij eenvoudig:
                           een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.
                           Maar daarmee is niet alles gezegd: want waarom zou je de kwaliteiten
                           van een topverkoper niet kunnen vertalen naar een slimme online 
                           techniek die óók inspeelt op de persoonlijke voorkeuren en behoeften
                           van webshopbezoekers?
                           Spreker: Dr. Maurits Kaptein (Tilburg University), wetenschapper en
                           ondernemer. Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en 
                           Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen.
                           In 2012 verscheen zijn boek “Digitale verleiding, hoe beïnvloedings-
                          profielen de online marketing op zijn kop zetten”

12.00-13.00 uur Lunch

13.00-13.30 uur Maak klanten van bezoekers 
                           Een bezoeker van je website laat een schat aan informatie over zichzelf
                           en zijn/haar gedrag achter op je website. Elke klik vertelt meer over wie
                           je bent en wat je doet. Hoe maak je van bezoeker een koper. Wat
                           gebeurt er in de consumentenmarkt en hoe kunnen we dat toepassen
                           in de professionele schoonmaakmarkt
                           Spreker: Leonard Blommendaal, directeur van Shopping Minds.
                           Shopping Minds ontwikkelt en verkoopt personalisatie software die het
                           mogelijk maakt om meer resultaat te halen uit je website bezoekers
.

13.30-14.00 uur Schoonmaak op bestelling
                           Er is een nieuwe generatie schoonmaakbedrijven toegetreden op de
                           professionele schoonmaakmarkt. Niet vanuit de professionele markt zelf,
                           maar vanuit een heel andere hoek. Bedrijven als Helpling en Book a Tiger
                           zijn opgericht door jonge initiatiefrijke ondernemers zonder schoonmaak-
                           achtergrond. Zij zagen een markt in de bemiddeling van schoonmaker en
                           consument en hebben inmiddels ook de professionele markt ontdekt.
                           Wat doet de gevestigde orde? Afwachten of reageren.
                           Spreker: Floyd Sijmons, Managing Director en Co-Founder 
                          van Helpling Nederland


14.00-14.30 uur Bouwen aan een digitale schoonmaakbusiness
                           Rond 1990 ging het World Wide Web van start. Daarmee werd ook de
                           basis gelegd voor de ontwikkeling van e-commerce. Inmiddels ervaren
                           we dat e-commerce in de consumentenmarkt jaar op jaar sterk groeit.
                           Ten koste van de traditionele winkelomzet hetgeen zichtbaar is aan de
                           faillissementen van gerenommeerde retailers en de leegstand van winkels
                           in de steden. De eerste initiatieven in deze richting zijn inmiddels ook
                           zichtbaar in de professionele schoonmaakmarkt. Moeten de aanbieders 
                           in de professionele schoonmaak ombuigen naar e-business en zo ja, 
                           hoe doe je dat dan. Leer van de pioniers in e-business.
                          Spreker: N.T.B.

14.30-15.00 uur Afsluiting & vragen - Paul Harleman

ZOMERBORREL

15.00-15.30 uur Ontvangst

15.30-17.30 uur Programma Zomerborrel:
                           - Uitreiking VSR-Keurmerken
                           - Sprekers: Maria Genova en N.T.B.

17.30 uur Informele Zomerborrel

Locatie

Koetshuis De Haar
Kasteellaan 1
3455 RR HAARZUILENS

Deel dit agenda item

Aankomende bijeenkomsten